V březnu jsme ve spolupráci s Ing. Petrem Všetečkou, PhD z Projektovemyslenie.sk vysílali několikrát webinář Řízení projektů nejen v krizi. V září jsme navázali webinářem Jak připravit zadání projektu.
Webináře měly velký ohlas a proto pracujeme na tom, abychom Vám tyto i další webináře mohli poskytovat na vyžádání ze záznamu.
Upřímně přiznávám, že s prací na novém webu jsme letos moc nezveřejňovali novinky. To ale neznamená, že bychom zaháleli.
Dodali jsme rozšířené zobrazení, ve kterém je hned vidět kdo úkol řeší, s jakým termínem a zda josu u úkolu přiloženy soubory
Na dalším vylepšení Ganttu si naši vývojáři letos docela lámali zuby. Ačkoliv jsme do stávajícího diagramu přidali nové lepší zobrazení (jen projektů, jen projektů a hlavních úkolů apod.) a vylepšili zobrazení pro tisk (CTRL + P), tak hlavní práci, přidání podpory milníků, si sebou přenášíme do nadcházejícího roku.
Milníky, na kterých stále pracujeme, jsou ukotvené v čase tak, že si je ani manažer nemůže snadno přeplánovat. Pokud by manažer chtěl některý úkol posunout a v důsledku tím přeplánovat další úkoly a přes ně posunout milník, tak aplikace změnu nedovolí. Bude nutné nejprve přesunout milník (volitelně změnu milníku doplnit komentářem) a až poté přeplánovat ostatní předcházející úkoly.
Nyní manažer zadá termíny a členové týmu je musí dodržovat. Se členy týmu to tedy nyní funguje. Avšak manažer z podstaty není nijak omezený a tak může, třeba i omylem, termíny libovolně přesunout. Milníky tak slouží jako zarážka, o kterou se může manažer opřít aniž by ji termínově snadno posunul.
K tomuto chování vede delší cesta, zvlášť pokud zapojíme více úkolů, podúkolů a jejich podúkolů. Ty navíc mohou řešit různí řešitelé s různými právy. A třeba i vnořenými podprojekty. Proto jsme celou problematiku nejprve popsali automatizovanými testy, které jednoznačně určují co jak má fungovat a hlídají tak funkčnost i do budoucna, aby se zabránilo zavlečení chyby.
Jsme zde poměrně daleko, ale ukázalo se to jako opravdu velké množství práce. Proto ty prodlení. Nicméně stále jsme silně přesvědčeni, že toto rozšíření plánování úkolů a Ganttova diagramu bude milníkem, který výrazně usnadní řízení projektů z pohledu času, což ocení především všichni projektoví manažeři.
Díky této funkci máme pravidelný přísun zpětné vazby. Základním kamenem mnohých velkých i malých vylepšení byla právě vaše zpětná vazba. Na ni se snažíme vždy reagovat, vyřešit obratem a pokud to není možné, tak ji zařadit do plánu dalšího rozvoje. Právě tyto podněty Projektově posouvají dále, ušetří Vám čas a postupně se skládají do dobrého dojmu a pohodové práce s aplikací. Proto si této zpětné vazby velmi vážíme a ještě jednou bych vám za ní chtěl poděkovat. Kdykoliv nás neváhejte kontaktovat přes live-chat nebo na podpora@projektove.cz.
Ani na ni jsme letos nezapoměli.
Milníky máme ve velmi pokročilé fázi, proto je chceme dotáhnout jako první.
Dále nás čeká modul porad, abychom celou agendu vedení porad a tvorby zápisů z porad výrazně zjednodušili.
Pomyslným slonem v místnosti, kterému se nemůžeme vyhnout je migrace na nové servery. Stávající řešení je založeno na dedikovaných serverech v datacentru v Praze. Rádi bychom povýšili řešení na čistě cloudové, od jednoho z velkých hráčů na trhu cloudových řešení, který má svá datacentra mimojiné ve Frankfurtu v Německu.
Tato změna je velkým krokem, který výrazně zvýší dostupnost, zlepší zabezpečení platformy, odolnost proti kybernetickým útokům a umožní větší a pružnější škálování služby, doslova dle aktuální potřeby. Změna technologického řešení serverů nijak nemění soulad s GDPR. Na zabezpečení klademe vysoké nároky a s přesunem své standardy ještě zvyšujeme. O tomto tématu budeme ještě opakovaně psát a odpovídat na veškeré vaše související dotazy.
V tomto roce jsme si díky školením, konzultacím a také zpětné vazby uvědomili, že Projektově má hodně funkcí, které nemáme, nebo máme nedostatečně zdokumentované.
Nemusím chodit daleko, stačí se podívat o pár řádků výše na vylepšení rozpočtu projektu, výpisů projektů s vlastními poli, šablony pro uvedení zadání projektu, nebo rozšíření myšlenkové mapy. A to jsem ani nezmínil nový blok na Mé stránce “Úkoly, které mají být v řešení” pro proaktivní řízení projektu.
Jsou to silné nástroje, ale je nutné vám je představit. Ukázat co a proč Projektově umí a následně v článku nebo prostřednictvím videa ukázat, jak je uvést do praxe.
Nejlepší je začít úplně od základů - ať už práce s Projektově nebo základních principů řízení projektů. Troufám si říct, že v příštím roce se naše podpora už vůbec nebude nudit a vy se tak můžete těšit na novou sekci nápovědy.
Už letos jsme se prostřednictvím webinářů a vylepšení aplikace na tuto cestu vydali, v nadcházejícím roce se těším, že v tomto trendu budeme pokračovat a doplníme jej novou nápovědou, vzdělávacím centrem.
Tímto bych Vám chtěl za celý tým Projektově poděkovat za přízeň a podporu. Přeji krásné, rodinné svátky Vánoční a hodně úspěšných projektů v novém roce 2021.
Zdeněk Solnický
jednatel společnosti
Projektově.CZ s.r.o. je ostravská společnost, která dlouhodobě spolupracuje s univerzitou Vysoká škola báňská v Ostravě. Ve spolupráci s odborníky na projektové řízení, ať už z akademických řad nebo od partnerských firem, poskytuje nástroj pro přehledné řízení firmy, projektů a úkolů.
2022 © Projektově.CZ s.r.o. | Obchodní podmínky | Provizní program | Nápověda | API