Efektivita ×20: Projektově pomohlo marketingové agentuře WOXO k raketovému růstu
WOXO je dynamická full-service marketingová agentura z Českého Těšína, která od roku 2013 pomáhá klientům budovat značky a růst na českém i polském trhu. „My jsme na té hranici, takže tady jsou všechno takoví 'Poláko-Češi' a vlastně se domluvíme. Ale my hlavně se chceme zaměřovat na Poláky, kteří chtějí expandovat do Česka," vysvětluje Igor Kluziok.
Pod vedením zakladatele a jednatele Igora Kluzioka si společnost zakládá na precizních procesech a efektivní práci týmu.
Raketový růst vyžaduje raketové procesy

Přesné trackování času a jasné rozdělení úkolů jsou nutností pro predikci kapacit!
.png)
Proč agentura WOXO zvolila Projektově?
Původně WOXO používala Asanu pro task management a Clockify pro trackování času. Tento setup však přinášel zásadní problémy: Nejenže placená verze Asany byla třikrát až čtyřikrát dražší než Projektově, komunikace s mezinárodním supportem byla komplikovaná, ale největší nevýhodou bylo nepraktické a časově zdlouhavé přepínání mezi dvěma systémy.

K Projektově se pan Kluziok dostal díky svému mentorovi, který mu systém doporučil jako sofistikované řešení s logickým přístupem k projektovému managementu. Klíčovým faktorem bylo, že Projektově je český produkt s možností komunikace přímo s majitelem, Zdeňkem Solnickým, který vychází vstříc s úpravami na míru.
Jak příchod Projektově přijal tým WOXO?
Někteří byli klasicky vůči změnám skeptičtí. Pan Kluziok proto vsadil na pečlivou přípravu. Celý proces trval dva měsíce a zahrnoval vyplnění celého stromu klientů, popis služeb, vytvoření šablon s detailními checklisty a onboardingové návody. Projektově spustili k 1. 1., aby přechod byl plynulý. Všichni následně uznali, že byl přechod opravdu nezbytný. Z týmu WOXO nyní využívá Projektově 10 interních zaměstnanců plus dalších 8 externistů.

„Samozřejmě někteří byli první dva měsíce naštvaní, ale zpětně každý pochopil, že kdyby se to nestalo, tak dneska nemůžeme tak rychle růst a fungovat dál," přiznává pan Kluziok.
Šablony a automatizace zrychlují proces, snižují chybovost i časovou náročnost!
WOXO má v Projektově nastaveny šablony na všechny své služby. Každá šablona obsahuje rozpracované úkoly do checklistů, což minimalizuje chybovost. Nový projekt se dá spustit díky automatizaci s Raynetem.

Jak to vypadá v praxi?
Získaný obchodní případ je zanesen v CRM Raynet, následně se pomocí automatizací vytvoří v Projektově kompletní projekt se všemi úkoly – od brandového auditu přes nastavení komunikační strategie až po měsíční reportování. Každý v týmu WOXO ví, co má dělat, timer běží na konkrétní úkol bez prostojů a díky reportování je jasné, kolik se bude fakturovat.

„My jsme vše rozpracovali strašně detailně, takže nyní už úkoly sjednocujeme a zlehčujeme, ať toho není zbytečně tolik. Máme udělanou automatizaci pro Raynet, takže když v Raynetu dám, že jsme vyhráli nějaký obchodní případ, tak se mi v Projektově založí projekt a vysype tam asi 250 úkolů, které u toho klienta musíme udělat."
V blízké budoucnosti pan Kluziok plánuje další integrace, například OpenAI. „Bavili jsme se se Zdeňkem Solnickým, že to napojíme na OpenAI a uděláme tam některé věci v rámci ChatGPT, aby ušetřil další drahocenný čas a peníze, třeba kontrolou gramatiky," těší se Igor Kluziok.
Přesné trackování a hodinové budgety jako hlavní realizační nástroj
Všichni pracovníci WOXO trackují vše přímo v Projektově. Pomocí speciálně vytvořeného reportu a hodinových budgetů ke klientům dokáží přesně hlídat, aby nepřejeli limit, nebo naopak predikovat, zda mají prostor pro další práci. S ohledem na komplikovaný odhad náročnosti práce často využívají kalendář pro úkolové sloty a mikroúkoly.
„Klient třeba kupuje 20 hodin a my trackujeme skrze tracker v Projektově a rovnou nám to vykresluje, jestli jsme v půlce měsíce udělali už 24 hodin a jsme tak za limitem, nebo jestli naopak 19 hodin budgetu zbývá. Na základě toho dokážeme hlídat ten projekt," vysvětluje Igor Kluziok.

Mobilní aplikace má v oblasti trackování pro WOXO také nepostradatelnou roli. Část týmu občas pracuje mimo kancelář, a hlavně pro fotografovy, kteří mnohdy pracují v terénu, je mobilní aplikace nutnost. Snadno si zapnou trackování na mobilu a vše je k projektu jasně a automaticky zaznamenáno. „Bez mobilní aplikace by to určitě nešlo, si myslím," potvrzuje pan Kluziok.
Kontrola a report jsou základ pro predikci kapacit
Sám pan Kluziok každý týden vyhodnocuje, kdo kolik odpracoval hodin, na kterém projektu a sleduje výkyvy v křivce výkonnosti. „Každé pondělí si vyjedu minulý týden, a to mi vykresluje křivky, jestli se zaměstnanec či externista drží v rámci domluvených časů, anebo tam byly nějaké propady, výkyvy."
Na základě těchto automaticky generovaných dat dokáže vedení WOXO hlídat projekt, reportovat a predikovat dopředu. „Chceme si dělat reporty pro každou profesi – ať například víme, jakou máme kapacitu na grafika, jestli jsme přes limit, nebo je to v klidu či musíme někoho nabrat. To je za mě klíč k tomu, abychom predikovali dopředu, a ne zpětně, když už jsme v háji, protože dávno překračujeme limity," dodává pan Kluziok.
Závěrem už jen několik bodů k hlavním přínosům užívání Projektově
Projektově ve WOXO nahradilo využívání dvou systémů, čímž ušetřilo nevyčíslitelné množství režijních časů. Vytvořilo jasný systém v úkolech, snížilo prostoje i chybovost členů týmu a také se díky záznamům v Projektově snadno určují aktuální i predikují budoucí pracovní kapacity pro další zakázky.
Hlavní přínosy systému Projektově:
- Sloučení task managementu a time trackingu do jednoho nástroje
- Snadný a automatizovaný time tracking bez časových prostojů
- Automatizace projektů skrz API propojení s Raynetem (až 250 úkolů)
- Přesné sledování dodržování hodinových budgetů
- Kapacitní plánování a týdenní reporty
- Mobilní aplikace pro práci odkudkoliv
- Česká podpora a rychlé úpravy na míru
- Detailní šablony a checklisty
Proč by WOXO doporučila Projektově?
„Za mě je to USPčko! To, že se o nás někdo fakt stará, dokáže se mnou komunikovat a rychle měnit systémové věci, jak my potřebujeme. Takže za to jsem vděčný, Projektově není jenom nějaká platforma a já pouze číslo. Jinak je pro nás vše přehledné a v systému umí, co k rozvoji potřebujeme," vysvětluje Igor Kluziok.
Jedinečný prodejní argument – klíčová hodnota nebo výhoda, která odlišuje službu od konkurence.
V tomto případě klient oceňuje přístup Projektově: osobní péči, rychlou komunikaci a pružné úpravy
systému na míru. Klient se necítí pouze jako anonymní číslo pro obří zahraniční platformu.
Vyplatil se přechod na Projektově také finančně?
Odpověď vedení WOXO zní jasně: „Určitě Projektově vydělalo x-násobně víc, než kolik stojí. Časové úspory díky práci v jednom softwaru znamenají peníze a efektivita nám stoupla tak, že je vývoj firmy raketový!"
Velmi děkujeme panu Igoru Kluziokovi za sdílení zkušeností s Projektově. Agentuře WOXO přejeme i nadále úspěchy a spokojené klienty na českém i polském trhu.










