NápovědaŠablony
Jak zjednodušit šablonu projektu?

Jak zjednodušit šablonu projektu?

Vypracováním šablony projektu práce nekončí. Dobrým dalším krokem je šablonu revidovat a zjednodušit ji.

Šablonu totiž můžete kdykoliv později upravit či doplnit.

Nebo ji také zjednodušit. Snadno se stane, že při přípravě zadáme hlavní úkol s 10ti podúkoly a všechny z nich například řeší stále stejný kolega. Z jednoho úkolu s jasným postupem jsme mu v šabloně vytvořili armádu mini úkolů. A přitom stačí využít jednoduchý checklist.

Co je to checklist

Checklist, neboli odškrtávací seznam, sloužící k systematickému zaznamenání a kontrole jednotlivých bodů u úkolů nebo kroků potřebných k splnění úkolu. Každá položka v seznamu představuje konkrétní krok, který lze po jeho splnění označit jako dokončený (odškrtnout).

S checklisty je celý projekt jednodušší. Vždy máte hlavní úkol s řešitelem a termínem a na kartě úkolu vidět jednoduchý checklist s body, jak řešení úkolu postupuje. Není třeba hledat, ke kterému úkolu je komentář či soubor připojen. Je totiž jen jeden úkol s checklistem.

Pokud úkol řeší dva řešitelé nebo má více termínů, tak až v tomto případě vytváříme pod-úkoly.

Výhody použití checklistu:
  • Zajišťuje, že žádný důležitý krok nebude opomenut
  • Umožňuje sledovat průběh plnění úkolů
  • Zvyšuje přehlednost a efektivitu práce

Jak přidat k úkolu checklist

  1. Otevřete v šabloně úkol, ke kterému chcete checklist přidat.
  2. Na kartě úkolu v editoru vyberte možnost „Checklist“. Checklist
  3. Zadejte jednotlivé body checklistu – např. Zkontrolovat podklady, Odeslat ke schválení, Archivovat dokumentaci.
  4. Uložte změny u úkolu kliknutím na tlačítko uložit změny.
  5. Hotovo.

Pod - úkoly: proč dělit úkoly na podúkoly?

V případě, že pod-úkoly řeší každý jiný řešitel nebo mají rozdílné plnění je vhodné použít pod-úkoly.

Například úkol Nákup se skládá z podúkolů:
1) Odeslat objednávku materiál
2) Odeslat objednávku kování
3) Dodání materiálu
4) Dodání kování

Úkol Nákup je řešen během měsíce. Ale úkoly Odeslat objednávku mají jasné termíny a řešitele, je vidět zda byly hotovy. A stejně tak dle termínů dodavatele mají úkoly "Dodání" také vlastní termín (na který mohou navazovat další úkoly).

Tento postup umožňuje:
  • vytvoření přehlednější struktury práce,
  • přiřazení odpovědnosti jednotlivým řešitelům,
  • systematické pokrytí všech kroků nezbytných pro splnění hlavního úkolu.

Jak přidat k hlavnímu úkolu pod - úkoly?

Po přidání pod - úkolu máte v Projektově dvě možnosti, jak jej přidat:
  • na kartě úkolu
  • na mapě úkolů

Přidání pod úkolu na kartě úkolu:

  1. Otevřete v šabloně úkol, ke kterému chcete přidat podúkoly.
  2. Na kartě úkolu pod popisem klikněte na řádek s ikonou „+“ pro přidání nového podúkolu. Přidaní pod ukolů
  3. Zadejte název podúkolu a potvrďte klávesou Enter.
  4. Hotovo! Podúkol je nyní přidaný k hlavnímu úkolu.

Přidání pod - úkolů na mapě:

  1. Otevřete v šabloně úkol, ke kterému chcete přidat pod - úkoly.
  2. V menu pod názvem šablony klikněte na ikonku Mapy.
  3. Na vybraném úkolu klikněte na tlačítko plus pro rozpad úkolu na pod - úkoly. Přidaní pod ukolu na mapě 4.V okně pro přidání podúkolu vyplňte název a potvrďte kliknutím na Vytvořit a zavřít. Potvrdit novy ukol
  4. Hotovo.

Šablony můžete kdykoli libovolně editovat, měnit a doplňovat. V případě větších změn však doporučujeme udělat kopii šablony, kterou následně archivujte. Tak, abyste měli zálohu pro případ, že by se něco náhodou nepovedlo.

Silvia Urdová
Header Projektově
Vyzkoušejte Projektově na 14 dní zdarma
Není třeba instalace. Na e-mail Vám systém obratem zašle login a heslo.