Zdeněk Solnický
Máte dotazy nebo obavy z nových změn? Rádi vám poradíme.
Domluvit konzultaci

Ještě rychlejší práce s úkoly

V minulém článku jsme popisovali revidovaný výpis projektů, nyní se zaměříme na zobrazení samotného projektu. Stejně jako u výpisu projektů je pracovní prostor projektů podobný první verzi aplikace. Při bližším zkoumání však najdeme odlišnosti.

Pracovní prostor

Projektově 2.0 používá tmavě modrou barvu k odlišení prostoru s ovládáním, které je společné pro celou aplikaci. Ten zahrnuje levé hlavní menu, hledání a karty. Uvnitř se pak nachází na světlém pozadí pracovní prostor, v našem případě rozkliknutý projekt.

Ve stávající aplikaci řešíme problém s orientací uživatele při jejím používání. Název aktuálně otevřeného projektu je zakomponovaný do hlavního menu, odtržený od zobrazeného obsahu. A přitom, když mám otevřený projekt, tak musím i z dálky vidět, o jaký projekt se jedná a kam tento projekt patří.

Proto jsme název projektu přesunuli dovnitř pracovního prostoru včetně drobečkové navigace ukazující jeho zařazení.

Pracovní prostor s výpisem úkolů

Zároveň, co funguje, to neměníme. Každý projekt obsahuje levé menu, skrze které si můžete přepínat pohledy na něj.

Výpis úkolů

Časté otázky pak směřovaly k barevnému menu nad výpisem úkolů. V úplně první verzi aplikace bylo toto menu u pravého boku obrazovky a zabíralo prostor tabulce s úkoly, která kvůli tomu nebyla vidět celá. Později jsme jej přesunuli nad tabulku a postupně dělali drobná vylepšení. Neměli jsme ale odvahu pro sice potřebné, ale zásadní přepracování.

Myšlenka hlavních filtrů nad výpisem úkolů totiž může být ztvárněna výrazně lépe. V Projektově 2.0 jsme sebrali odvahu a rovnou potřebné změny provedli. Zakomponovali jsme práci s časem a celý filtr zjednodušili.

Hlavní filtr

V aplikaci vždy začínáte ve výpisu projektů. Vyberete si projekt a ten rozkliknete. Následně vidíte úkoly zadané v projektu.

Hlavní filtr úkolů

Nad tabulkou je nový hlavní filtr, ve kterém si můžete vybrat, které úkoly si přejete vidět:

  • “Vše zadané” – všechny úkoly v projektu,
  • “Aktuální úkoly” – úkoly, které mají nyní probíhat nebo které jsou zpožděné,
  • “Zpožděné úkoly” – pouze úkoly po termínu,
  • “Splněné úkoly” – úkoly, které řešitel označil jako splněné.

Všechny zmíněné úkoly jsou viditelné ve “Všech zadaných” úkolech a filtrem si vybíráte, zda si přejete vidět všechny úkoly, aktuální, zpožděné nebo ty vyřešené.

Pokud si přejete úkol z výpisu úplně skrýt, je možné jej “Uzavřít”. Uzavřením úkol přesunete do archívu úkolů. Tyto úkoly jsou uloženy odděleně, dostanete se k nim přes filtr “Uzavřené úkoly” a kdykoliv je můžete vrátit do řešení.

Když se podíváte na řádek úkolu podrobně, uvidíte, že začíná barevnou značkou. Barvy této značky odpovídají barvám v hlavním filtru úkolů. Už z dálky ve výpisu úkolů uvidíte, že se v něm nachází například aktuální úkol.
Úkol s barevnou značkou stavu úkolu'

Hromadná úprava

Ve stávající aplikaci je možné hromadně změnit řešitele úkolů. Postup je ale komplikovaný a možnosti úpravy omezené. V současné verzi můžete upravit buď úplně vše, nebo vše, co řeší kolega. Chybí možnost zaškrtnout si přesně těch pár úkolů, které si přejete změnit.

V Projektově 2.0 je hromadná změna kompletně přepracovaná a je nyní výrazně snazší. Stačí nad výpisem kliknout na ikonku hromadné změny, vybrat úkoly a ty změnit pomocí nástrojové lišty, která se objeví u spodního okraje obrazovky.

Hromadná úprava úkolů

Štítky

Celou novou kapitolu tvoří štítky úkolu. Dosud bylo možné úkoly odlišit maximálně prioritou. Dát jim příznak Urgentní, nebo Vysoká priorita. To ale vedlo k tomu, že ve firmě je pak 50 úkolů označených jako urgentní a stejně nikdo neví, kterým úkolem začít.

V rozhovorech s klienty se ukázalo, že priority často používají pro odlišení úkolů. To jsme se rozhodli více rozpracovat skrze štítky.

Stávající priority se v Projektově 2.0 zobrazí jako štítek úkolu. Sami si pak můžete přidat štítky vlastní. Štítky jsou vidět rovnou ve výpisech úkolů, takže aniž byste úkol museli otevřít, hned vidíte, o jaký úkol jde. Zároveň se štítky můžete vytvářet vlastní reporty.

Výpis úkolů se štítky
S pomocí štítků si můžete vytvořit vlastní způsob fungování v aplikaci.

Aby byl v aplikaci řád, štítky připravuje administrátor. Kdokoliv je pak k úkolům může přiřazovat nebo s těmito štítky připravovat reporty. Například přidat si na Mou stránku jen výpis úkolů se zvoleným štítkem.

Prozkoumejte další změny a novinky

Změny pro pořádek a celkový přehled

Strukturální složky

Karty a připínání

Hlavní menu

Vyhledávání

Revidovaný výpis projektů

Přepracovaný přehled

Kondice projektu

Šablony

Archiv

Emotikony

Ještě rychlejší práce s úkoly

Pracovní prostor

Výpis úkolů

Filtr úkolů

Hromadná úprava

Štítky

Přehlednější karta úkolu

Barevné rozlišení

Vlastnosti úkolu

Přílohy

Komentáře

Formátování

Můj den a dnešní plán

Dnešní úkoly

Kalendář

Připnuté úkoly

Delegované úkoly

Výběr z galerie reportů
Článek již brzy

Předpřipravené reporty

Připnuté

Vlastní

Sdílené

Nové vyhledávání do detailu
Článek již brzy

Fulltext

Štítky

Parametrické

Klávesové zkratky

Vzdělávání a tréninky
Článek již brzy

Webináře

Konzultace

Obsahové seriály

Rozhovory

Mód porad
Článek již brzy

Šablona porady

Propojení s projekty a úkoly

Štítky

Historie