Změny pro pořádek a celkový přehled
Přivítejte strukturu, o úroveň lepší řazení projektů a úkolů
Výchozí stav
Prvním krokem, kterým musí každá firma v Projektově projít, je příprava struktury. Vytvořit projekt “Zakázky” nebo hlavní projekty pojmenované dle oddělení. Takto vzniká základní struktura, aby bylo jasné, kam budou vkládány projekty a úkoly.
Do těchto hlavních projektů, které se nejčastěji jmenují “Zakázky”, “Výroba” nebo “Interní projekty”, nepatří žádné úkoly. Jsou používány jen jako složky. V aktuální aplikaci máme vše tvořeno projekty, a proto vzniká nedorozumění - jsou “Interní projekty” projektem, nebo ne? Patří zde úkoly? Kdo má tento projekt vidět?

Co a jak jsme přepracovali
Do Projektově 2 jsme přidali novou úroveň v podobě strukturálních složek, které slouží pro čistší a přehlednější výpisy. Už nestačí jen vytvořit projekt, podprojekty a úkoly, ale nově je třeba vytvořit i složku a zamyslet se, kam dané projekty patří. To by mělo pomoct vytvářet logické celky, kdy je vše pohromadě jak má být, a ne v jednom velkém výpisu. Podobně jako v počítači, nejprve si vytvoříte strukturu firmy skrze Složky a do nich poté vkládáte Projekty.


Karty jako v internetovém prohlížeči
Tak schválně, víte, jak si zobrazit, kdo na čem tento týden pracoval? V Projektově máme celou řadu reportů, a přitom často sledujeme jen na několik základních. Ve stávající aplikaci pro rychlé oteveření reportu radíme vytvářet záložky v Internetovém prohlížeči. To je ale poměrně neohrabané řešení a jen málo kdo jej zná.
Nově si můžete přes kliknutí pravým tlačítkem otevřít jakýkoliv odkaz do nové Karty. Díky tomu budete mít vybrané reporty, projekty a úkoly dostupné prakticky na jeden klik, když budete chtít.

Hlavní menu je nyní vlevo a kompaktnější
Od prvního návrhu Projektově máme hlavní menu “Má stránka” - “Projekty” - “Úkoly” úplně nahoře. Zaškobrtnutí přišlo s potřebou s menu dále pracovat. Například rozdělení na Mé úkoly a Otevřené úkoly není úplně šťastné. Navíc v “horním menu” vždy bojujeme s prostorem, aby se tam vešlo vše důležité a musíme dělat ústupky, které znamenají hůře dohledatelné některé stránky.
Proto jsme se rozhodli menu přesunout a vyhradit mu celou levou část obrazovky. Menu, které v tzv. bočním panelu je dnes už standardem moderních, digitálních aplikací, ale především je velmi praktické. Do takovéhoto panelu toho totiž dostanete totiž mnohem víc, navíc si na něj uživatel zvykne a nikdy mu nezasahuje do “obsahu”. Boční panel nabízí také možnost jej skrýt a nechat viditelné pouze vizuální zkratky - ikonky. Podporuje tak rychlost a soustředění na to důležité.
Tento boční panel má modré pozadí, stejně tak jako vrchní část aplikace, která je také modrá a slouží k pohybu napříč aplikací. Zatímco “zbytek” aplikace, je světlý. Jasně je tak oddělen hlavní pracovní prostor aplikace oda navigačních prvkůy.


Prozkoumejte další změny a novinky
Strukturální složky
Karty a připínání
Hlavní menu
Vyhledávání
Pracovní prostor
Výpis úkolů
Filtr úkolů
Hromadná úprava
Štítky
Barevné rozlišení
Vlastnosti úkolu
Přílohy
Komentáře
Formátování
Souhrn nebo detail
V projektu
Report dle řešite
Filtr dle data
Předpřipravené reporty
Připnuté
Vlastní
Sdílené
Fulltext
Štítky
Parametrické
Klávesové zkratky
Práce s aplikací
Konzultace projektů
Tréninky týmů
Webináře
Šablona porady
Propojení s projekty a úkoly
Štítky
Historie